تعداد نتایج یافت شده : 95 (صفحه 1 از 10)
آهنگ و درنگ
قدیمی ترین زمان استفاده از موسیقی به عنوان روشی برای تأمین سلامت جسم و روان، به گذشته های بسیار دور باز می گردد. هنگامیکه بدویترین اقوام و قبایل در مراسم مختلف از آن برای دفع اشرار و بلایا استفاده می کرده اند.
موسیقی درمانی چیست + صوت
برای آغاز هر نوع پژوهش درمانی در زمینه بیماری های شبکیه؛ ابتدا باید تصویر دقیقی از این بیماران در کشور داشت. انجام ثبت این بیماری ها در مرکز تحقیقات چشم دانشگاه شهید بهشتی در بیمارستان لبافی نژاد می تواند شروع خوبی در این زمینه باشد .
بیماری های تحلیل رونده شبکیه؛ در کشور ثبت می شوند + فایل صوتی گفتگو
چهارگاه، از جمله دستگاههای موسیقی ایرانی است که بسیاری از آهنگسازان ایرانی سبک کلاسیک به سراغش رفته اند و از تمهایش بهره جسته اند و آثار ماندگاری را هم عرضه کرده اند.
چهارگاه پیشرو، مروری بر آلبوم باله «روز ششم» + صوت
مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه مداحی های ویژه این ایام در ادامه برای علاقمندان قرار داده شده است.
مداحی ویژه ایام فاطمیه + صوت
آهنگ و درنگ
برخلاف برخی دیگر از دستگاهها (نظیر نوا، سهگاه و چهارگاه) که همنام مقامهای موسیقی قدیم ایران هستند و از آنها نشئت گرفته اند، شور جزو مقامهای اصلی موسیقی قدیم ایران نبوده است.
سفری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی «شور»: «بخش دوم» + صوت
محمدعلی امیرجاهد زاده ۱۲۷۵ در تهران شاعر و تصنیفساز بود. اشعارش بیشتر مضامین میهنی، اجتماعی، عشقی، سیاسی و فلسفی داشت. وی بیش از یکصد سرود و تصنیف ساخته است و دو جلد کتاب دارد که جلد اول آن دیوان امیرجاهد در سال ۱۳۳۳ با نت آهنگهایش به چاپ رسیده است و جلد دوم آن نیز در مرداد ۱۳۴۹ چاپ و انتشار یافت.
امیر جاهد، سراینده امان از این دل
آنچه که این روزها نبودش به شکل قابل توجهی در موسیقی با کلام ایرانی درک میشود، نبود تصانیفی است که از زبان مردم و برای مردم سروده شده باشد.
عارف قزوینی آزادیخواهی خانه به دوش
شاید دانستن این کته جالب باشد که قدیمیترین تصنیف در دوران بالنسبه جدید که ثبت شده است تصنیفی است که ۶۰ سال پیش از تولد شیدا سروده شده است.
شیدا، احیا کننده تصنیف ایرانی
در سفرمان در دنیای نواها و آواها تا به حال از مفاهیم و اصطلاحات مختلفی سخن گفته ایم. واژگان مصطلح موسیقی را کاویده ایم و سراغی از دوره های مختلف موسیقی کلاسیک گرفته ایم و سری هم به دنیای سازها زده ایم و خانواده های مختلف سازی را مرور کرده ایم. بد نیست از این پس قدم در دنیای بی سر و ته سبکهای مختلف موسیقی بگذاریم.
گشتی در میان سبکهای موسیقی هنری
در سلسله مطالبی که در باره ارکسترهای کلاسیک و اجزای آن به تحریر در آمد، بحث را تا به آنجا دنبال کردیم که هر یک از اجزای ارکستر، از نظر جایگاه استقرار و نقشش در ارکستر، علیرغم هماهنگی با سایر اجزا، از شخصیتی واحد برخوردار است.
سازهای کوبه ای، پر سر و صدا اما منظم